Mvc idag

Idag har jag varit hos barnmorskan på rutinkontroll och allt var bara bra , magen växer och
bebis har det bra i mammas mage. 
Fick en ny barnmorska igen, hon var super trevlig men det känns lite jobbigt att byta hela tiden
, hon var min tredje.
Man hinner inte lära känna personen förens man ska byta till en ny fasst
det står i alla dessa "Vänta barnböcker" att man kommer att ha samma barnmorska graviditeten ut, med vissa undantag såklart men jag tycker inte att så offta är okej för den blivande mammans skull.
Men jag är bara glad att allt är bra med mig & lill knodden i magen <3




Vad får man göra på MVC?

Det här första gången din barnmorska tar några prover för att se att allt står bra till med dig. En del av dem kommer hon att ta kontinuerligt under graviditeten. Blodprov tas genom stick i fingret och visar ditt järnvärde och blodsockerhalt (för att upptäcka graviditetsdiabetes). Urinprov visar att du inte har äggvita eller urinsocker. Du får också väga dig och din vikt förs in i en speciell viktkurva. Alla uppgifter skrivs in i din journal som du sen ska ta med till förlossningen när du åker in för att föda.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback